Шкільний омбудсмен, як чинник у вирішенні конфліктів та медіації


/Files/images/mirotvorets/dyj-2017-004-block_37-e1494511304643.jpg

/Files/images/mirotvorets/шк.о.png

/Files/images/mirotvorets/уф2.png

/Files/images/mirotvorets/шк.о 2.png

!!! Історія створення !!!

Восени 2019 р. учні школи у супроводі соціального педагога Геращенко Л.М. розпочали відвідувати конференції шкільного омбудсмена на базі Харківського національного універститету міського господарства імені О.М. Бекетова. На конфереціях обговорювали поняття людина та право, вирішення конфліктів мирним шляхом та важливість формування у навчальних закладах шкільного омбудсмена. У зв'язку з цим на базі школи сформовано шкільний актив "Шкільний омбудсмен", який почав функціонувати з початку 2020 навчального року.
Починаючи із 2022 навчального року шкільні омбудсмени у супроводі соціального педагога проводять просвітницькі заходи в межах активу "Вирішення конфліктів мириним шляхом. Базові навички медіації" у дистанційному форматі. Наразі, у зв'язку із дистанційною формою навчання діти беруть участь в онлайн конференціях та проводять інтерактивні заходи на платформі Zoom.
В основі програми "Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації" полягає ідея, яка передбачає формування у здобувачів освіти вміння ефективно вирішувати конфлікти, бути толерантнимидо думки інших, протистояти булінгу, насильству, дискримінації в колективі, брати відповідальність за побудову миру, дтримуватися рівних прав хлопців та дівчат. У змісті програми зроблено акцент на формуванні таких життєвих навчиок: ефективна комунікація, управління конфліктами, толерантність, недискримінація,управління моціями, формування ненасильницької поведінки, цінностей тощо.
Як результат учні проводять тематичні та просвітницькі заходи іншим учням, це збільшує сприйняття та зацікавленість матеріалу у слухачів. Створення медіаторів для однолітків.
Склад:
Куратор - соціальний педагог Геращенко Людмила Миколаївна
Голова активу - учениця 8-А класу Кошикова Дар`я /Files/images/stornka/0-02-05-02d2cbb4afead6ca2dfcc3be2a75997fe49ad04fcda9f8966aa57f37f45a480f_b1668b727a1f5bf3.jpg
Шкільні омбудсмени - Орлова Марія, Болибік Марія, Юхимець Арианна, Єлькова Єлизаветта, Пузанова Марія, Івахненко Соф'я, Коротич Марина
/Files/images/stornka/0-02-05-2678f09d70.jpg Болибік Марія

/Files/images/mirotvorets/шк.о 3.png

/Files/images/mirotvorets/шк. о 4.png

/Files/images/mirotvorets/шк. о 5.png

/Files/images/mirotvorets/шк. о 8.png

/Files/images/mirotvorets/шк. о 6.png

Шкільний омбудсмен - це учень, який захищає права других учнів. Учнівский актив має соціально-просвітницький напрямок. Представники омбудсменів під керівництвом соціального педагога проводять різноманітні інтерактивні заходи та профілактичні бесіди.
Основні завдання шкільного омбудсмена: /Files/images/stend/unnamed.png
  • вміти доступно пояснювати сутність терміну "Булінг" та його види;
  • виявляти ознаки цькування в учнівському колективі;
  • визначати методи запобігання проявів булінгу у школі;
  • інформувати учнів про можливість отримати допомогу у разі цькування;
  • проведення просвітницьких заходів сумісно із соціальним педагогом;
  • створення дружної атмосфери в учнівському колективі

Шкільна медіація - це метод вирішення конфліктів у школі ненасильницьким шляхом, шляхом переговорів за допомогою нейтрального неупередженого посередника - медіатора. Медіація ровесників - спеціальний підхід у медіації, коли медіаторами в конфліктах між учнями є також учні.
Інформаційне відео від ГО "Ла Стада", яке наочно демонструє як у закладах освіти можна вирішувати конфлікти мирним шляхом, завдяки медіації, можна переглянути за посиланням - Відео медіації

/Files/images/mirotvorets/шк. о 9.png

/Files/images/mirotvorets/уф3.png

/Files/images/mirotvorets/уф4.png

/Files/images/mirotvorets/уф5.png

Кiлькiсть переглядiв: 0