Медіація-крок для примирення! Ми за мирну школу без конфліктів!

Шкільна медіація: ефективне вирішення конфліктів у навчальних закладах.

Шкільна медіація у різних її формах поширена в усьому світі, країни на всіх континентах об’єднані спільними цінностями шкільної медіації. Відбуваються міжнародні конференції з обміну досвідом роботи шкільних центрів медіації. Перший шкільний центр медіації в Україні запроваджено ще в 1994 році в м. Іллічівськ (нині — Чорноморськ). Нині багато українських шкіл застосовують медіацію для врегулювання та профілактики конфліктів і спостерігається позитивна динаміка щодо збільшення їх кількості.
Особливості шкільної медіації : Порівняно з медіацією в інших сферах, шкільна медіація має особливості, зумовлені розширеним спектром завдань. Так, окрім власневирішення поточного конфлікту в навчальному закладі надзвичайно важливою є навчально-виховна функція. У медіації діти навчаються управлятия конфліктами, приймати рішення і відповідати за власні вчинки, слухати опонента тощо — тобто усього арсеналу навичок, володіння яки- ми сприятиме формуванню майбутньої емоційно компетентної нації.
Для шкільного середовища важливим є акцент на відновленні відносин між учасниками конфлікту та створенні дружньої атмосфери, що сприятиме навчанню. Важливе завдання, що стоїть перед медіацією в школі, — створення безпечного середовища та профілактика правопорушень.
Створення служб примирення в Україні рекомендовано в листі Міністерства освіти і науки України «Щодо подолання злочинності серед неповнолітніх та організації профілактичної роботи», зокрема зазначається, «у школах, в яких активно діють програми медіації, кількість звернень до шкільної адміністрації з приводу конфліктів та кількість бійок серед учнів зменшуються на 80%, а кількість випадків тимчасового усунення школярів від навчання — на 75%».
http://www.osvitaua.com/2017/05/57985/

Відео-ролик про медіацію: https://www.youtube.com/watch?v=IH3Ua_EmroU

Для лідерів шкільного самоврядування

Вислів Блеза Паскаля:" Доводи до яких людина додумується сама, зазвичай переконують її більше,ніж ті, які прийшли в голову іншим", - є девізом самоусвідомлення "Лідер в тобі". Активні підлітки мають змогу обміркувати, глибше усвідомитипоняття «лідер»,»лідерство»,»самооцінка»; вдатись до аналізу власних лідерських й організаторських здібностей, в процесі роботи дискусувати та домовлятись

Лідерські якості притаманні кожній людині, а те чи вона їх розвиває чи ні залежить в більшості від середовища та людей в якому вона знаходиться і спілкується.У ціломулідер– це член групи, який виконує центральну роль в організації та діяльності класу. До нього всі прислухаються та нічого не вирішують без його участі.

Проблему лідерства досліджували велика кількість вчених різноманітних гуманітарних та практичних наук.Психологи, політологи, педагоги висували та доводили свої теорії, концепції, визначення щодо лідерства.

Цю тему досліджували: М. Шимановський, Р.Х. Шакуров, Є.С Кузьмін, С. Куча, О.І. Киричук, Р.І. Солопова, А.В. Мудрик, Н.Л.Седеванова, М. Фей гін, Б. Бабенко, Л.В. Турищева, Д. Креч, Л.І. Уманський, Т.Н. Мальковська, Н.Ф. Маслов, В.В. Шпалінський, В.І. Зацепін та інші.Теорії походження лідерства.Поняття, роль та функції лідерства

Лідерство стало об’єктом дослідження на початку ХХ століття, коли почали виявляти інтерес доуправлінняякнауки. Проте тільки в 30-40-х роках вперше було здійснено вивчення цього явища на систематичних засадах. Ранні дослідження мали на меті виявити загальні властивості або особистісні характеристики ефективнихкерівників, що зумовлювалося насамперед потребами виробництва.

Так виникла особистіснатеоріялідерства(теорія рис, теорія великих людей), згідно з якою кращі з керівників мають певний набір природжених, спільних для всіхособистіснихякостей. Різні дослідники намагалися з’ясувати найбільш необхідні для лідера риси. Такі набори рис ретельно фіксувалися і розглядалися як підґрунтя для побудови системи тестів для відбору осіб, придатних для лідерства.Стиль лідерства (від грец. – паличка для письма) означає спосіб, прийом, метод роботи,характернуманеру поводитися. Отже, під стилем розуміється типова для лідера система способів таприйоміввпливу на підлеглих.

Перші спроби дослідження ефективності стилю лідерства були здійснені в «школі групової динаміки» під керівництвом К. Левіна. Вченими були виокремленні три стилі, які й досі широко використовуються в соціальній психології та педагогіці:авторитарний,демократичнийта ліберальний. Деякі дослідники використовують інші назви для опису вказаних стилів: директивний (вольовий, жорсткий, одноосібний, адміністративний тощо); колегіальний (партнерський, колективістський тощо); анархічний (номінальний, вільний, потуральник, безвладний тощо).

Щоденник для лідера

Отже, у Вас є всі передумови, щоб бути лідером. Перш ніж приступити до досягнення своєї головної мети – стати лідером, треба грамотно спланувати послідовність дій і оцінити пріоритетність поставлених завдань. Для цього ми пропонуємо вам заповнити щоденник лідера, який стане вашим путівником на шляху до успіху.

ГОЛОВНІ ПРАВИЛА НА КОЖЕН ДЕНЬ

• Бути лідером. • Відчувати себе лідером. • Діяти, як лідер. • Самовиражатися, як лідер. • Виглядати, як лідер. • Відзначати та аналізувати успіхи інших лідерів. • Бачити і підтримувати лідерство в інших.

ГОЛОВНИЙ ДЕВІЗ НА КОЖЕН ДЕНЬ Понеділок: Берись за все, що ти добре знаєш, вмієш чи мрієш знати і вміти. В сміливості полягає геніальність, влада і чарівна сила. Вівторок: Я йду туди, де шайба повинна бути, а не туди, де вона зараз перебуває. Середа: Навчись радіти перешкодам і використовувати їх на благо собі. Четвер: Не помиляється той, хто нічого не робить.
П’ятниця: Успіх – це ще не крапка, поразка – це ще не кінець. Єдине, що має значення, – це мужність. Субота: Слід так обдумувати свої задуми, щоб навіть невдача принесла вам вигоди. Неділя: Немає нічого сильнішого, ніж ідея, час якої настав.

ЦІЛІ НА ТИЖДЕНЬ Намітьте дві конкретні цілі: одну особисту, іншу - професійну. Кожна з них повинна бути визначеною, вимірною, досяжною, реалістичною, істинною (виражає те, чого ви дійсно хочете). 1. _______________________________________________________________

2. _______________________________________________________________ Намалюйте драбину успіху, на вершині якої – ваша мета. ____________________________________Мета ______________________________________Дія, етапи досягнення _________________________________________Обробка інформації ________________________________________________

Збір інформації Я – потенціал, який я маю для досягнення мети. Визначте варіанти заохочення самому собі за досягнення поставлених цілей. За особисту мету: ________________________________________________________________

За професійну мету: ________________________________________________________________ Визначте заходи стягнення самому собі за не досягнення цілей. За особисту мету: ________________________________________________________________

За професійну мету: ________________________________________________________________ Заходи стягнення повинні стати стимулюючим фактором для вас.

ПРОГНОЗ НА ТИЖДЕНЬ Чого можна очікувати, якщо все піде своєю чергою? ________________________________________________________________ Чого б мені хотілося найбільше, щоб воно обов’язково відбулося? ________________________________________________________________ Що може статися, якщо справи раптово погіршаться або непередбачено трапиться щось дійсно погане? ___________________________________________________________ Який коефіцієнт виправданого ризику ________________________________________________________________

ПИТАННЯ НА КОЖНИЙ ДЕНЬ Наскільки я наблизився до своєї мети? ________________________________________________________________

Чи був я сьогодні упевнений в собі? ________________________________________________________________

Чи з’явилися у мене сьогодні свіжі ідеї? Які? ________________________________________________________________ У яких ситуаціях я взяв на себе керівну роль? Чому? ________________________________________________________________ У яких ситуаціях я відмовився взяти на себе керівну роль? Чому? ________________________________________________________________ Чи отримують підлеглі задоволення від того, що вони роблять? ________________________________________________________________ 112 Чи вкладають вони старання в свою працю без мого тиску? ________________________________________________________________ Переживають вони за виконувану ними роботу? ________________________________________________________________ Зробив я щось, чого ніколи не робив раніше? ________________________________________________________________ Довелося мені підштовхувати себе до активних дій? ________________________________________________________________ Чи діяв я під впливом хвилинного настрою? До чого це призвело? ________________________________________________________________ Які можуть бути наслідки? ________________________________________________________________ Чи дратувався я з приводу і без приводу? ________________________________________________________________ Чи знайшов способи розслабитися, скинути стрес під час робочого дня? Які? ________________________________________________________________ Що для мене дійсно важливо? ________________________________________________________________

ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ Чи відбулися сьогодні якісь зміни з моєї «легкої руки»? ________________________________________________________________

Які саме? ________________________________________________________________ позитивні: ________________________________________________________________ негативні: ________________________________________________________________

Наскільки задоволеним собою я відчував себе сьогодні? (Оцініть себе за шкалою від 1 до 5 балів.) Фізичне здоров’я ________________________________________________________________ Інтелектуальна діяльність ________________________________________________________________

Емоційна сфера ________________________________________________________________ Стосунки з людьми _____________________________________

Кiлькiсть переглядiв: 0